Zadnja leta trendu povečevanja prodaje novih počitniških vozil po Evropi nikakor ni konca in enako je tudi pri nas. Optimizem veje iz vseh koncev, velika večina prodajalcev počitniških vozil pa tudi pri nas beleži lepe prodajne rezultate. Dodatni razlog za optimizem so tudi poslovni rezultati Adrie Mobil, proizvajalca počitniških vozil blagovnih znamk Adria in Sun Living, ki iz leta v leto izdela in tudi proda več enot.
V pričetku letošnjega leta so poročila evropskih proizvajalcev kar deževala na naš elektronski naslov. Z večjo prodajo v lanskem letu se lahko pohvali večina proizvajalcev, nekateri pa kar z rekordno. Predvsem je zanimivo, da si najbolj manejo roke proizvajalci prestižnih počitniških vozil, na primer Carthago, Concorde, Phoenix in Morelo, ki so zabeležili najuspešnejše poslovno leto nasploh.
Preden se posvetimo prodaji v Sloveniji, poglejmo kakšna je bila prodaja počitniških vozil v Evropi. Na tiskovni konferenci CIVD smo lahko slišali, da je bilo leto 2019 eno najboljših v vsej zgodovini (Če smo natančni, drugo najboljše doslej – po letu 1980!), saj je bilo izdelanih in prodanih več kot 210 tisoč počitniških vozil, to je počitniških prikolic, avtodomov in predelanih kombijev, kar je 4 odstotke več kot v letu 2018. Od 210 315 počitniških vozil jih je bilo 80 863 prodanih v Nemčiji, ki predstavlja največji trg počitniških vozil v Evropi z lansko rastjo prodaje 13,6 odstotka.
REKORDNA PRODAJA AVTODOMOV
Na celotnem evropskem trgu pa se je prodaja avtodomov zvišala za 5,5 odstotka na 131 956 prodanih avtodomov, kar je najboljša številka v zgodovini. Da si bomo lažje predstavljali – lani se je v Evropi prodali skoraj dvakrat več novih avtodomov kot kriznega leta 2010! Največ seveda v Nemčiji, kjer so prodali 53 922 avtodomov oziroma 15,1% več kot leto poprej.
Rekordne prodajne rezultate so zabeležili tudi v Avstriji, Švici in Belgiji. V Avstriji so prodali 2681 novih avtodomov in počitniških prikolic, v Švici 6927, v Belgiji pa 6276. Španija, nekoč pri dnu prodajnih rezultatov, se lahko pohvali s 25,3-odstotno rastjo. Prodali so 8376 vozil, kar je najboljša prodaja po letu 2007. Tudi Nizozemska, Danska in Finska se lahko pohvalijo z veliko rastjo – 5,9%, 12,4% in 11,4%. V Franciji so prodali 31 496 novih počitniških vozil, v Veliki Britaniji pa 33 741. Slednja beleži v lanskem letu upad v višini 4,1 odstotka, kar gre pripisati Brexitu, ki se je (končno) zgodil konec januarja letos.
Nekoliko manj razveseljive so novice z nekoč najuspešnejših evropskih trgov Norveške in Švedske. Na Švedskem so sredi leta 2018 močno zvišali davke na nove avtodome, kar gre vštric s trenutno okoljevarstveno »histerijo« pri njih. V letu 2019 so tako zabeležili velik padec, kar 42,4 odstotka, kar pa gre, po besedah generalnega sekretarja ECF (European Caravan Federation oz. Evropske karavaning zveze) Josta Krügerja pripisati veliki prodaji pred uvedbo davščin. Na Norveškem je padec prodaje 13,8 odstoten, v Italiji, kjer zadnja leta časi nikakor niso naklonjeni prodaji počitniških vozil, pa 2,4.
PRODAJA NOVIH AVTODOMOV V EVROPI V LETU 2019
DržavaŠtevilo prodanih Sprememba glede na leto poprej (%)
Nemčija53 922+15,1
Velika Britanija15 349+4,5
Francija23 768 -0,5
Španija5977+25
Nizozemska2097+5,9
Avstrija1699(ni podatka)
Belgija5062(ni podatka)
Slovenija385+33
Evropa131 956+5,5
TUDI PRODAJA POČITNIŠKIH PRIKOLIC V EVROPI ODLIČNA
Odličnih prodajnih rezultatov pa ne beleži le prodaja avtodomov, temveč tudi počitniških prikolic. V letu 2018 je prodaja malenkost upadla, lani pa se je spet »dvignila« za 1,9 odstotka. Prodanih je bilo 78 359 novih počitniških prikolic, v Nemčiji pa so prodali 26 941 počitniških prikolic oziroma kar 34,4 odstotka vseh prodanih v Evropi. V Veliki Britaniji, drugem največjem trgu počitniških prikolic v Evropi, so prodali 18 392 enot oziroma kar 10,2 odstotka manj kot leto poprej. Na tretjem največjem evropskem trgu, v Franciji, so prodali 7728 počitniških prikolic (zmanjšanje za 4,9 odstotka). Bolje je bilo na Nizozemskem s 7034 prodanimi novimi počitniškimi prikolicami in z rastjo 6,1 odstotka. Tu so tudi prvič po letu 2012 prodali več kot 7000 enot. Največjo rast je zabeležila Španija z 31,2 odstotki, kot po maslu je šlo tudi na Danskem, kjer so prodali za 8,2 odstotka več prikolic kot leto poprej.
Na koncu je gospod Krüger dodal, da se v letu 2020 pričakuje, da se bo prodalo kar 220 tisoč novih počitniških vozil, s čimer bo presežena prodaja v rekordnem letu 1980.
PRODAJA NOVIH AVTODOMOV V EVROPI V LETU 2019
DržavaŠtevilo prodanih Sprememba glede na leto poprej (%)
Nemčija26 941(ni podatka)
Velika Britanija18 392-10,2
Francija7728-4,9
Nizozemska7034+6,1
Slovenija131+2,3
Evropa78 359+1,9
V SLOVENIJI POZITIVEN TREND ŽE NEKAJ LET ZAPORED
Slovenski trg počitniških vozil sledi evropskemu in beleži strmo rast. Letos smo tako (končno!) presegli prodajo v zadnjem res dobrem letu 2008, ko je bilo prodanih 354 avtodomov. Lani jih je bilo namreč prodanih 385, kar je celih 33 odstotkov več kot v prodajno povsem solidnem letu 2018, ko je bilo prvič registriranih 289 vozil.
Statistično gledano nam gre odlično, rast prodaje pri avtodomih je največja v Evropi, pri počitniških prikolicah pa rast je, a je z razliko le treh vozil (128 v letu 2018 in 131 v letu 2019) skorajda zanemarljiva. Pozna se namreč miselnost kupcev, da nič ni narobe z nekaj let staro, z razvitih trgov uvoženo prikolico.
NAJBOLJ PRILJUBLJENI NOVI AVTODOMI
Adria Mobil se je tudi lani usidrala na prvem mestu in krepko prehitela tekmece. Kupci nadaljujejo z zaupanjem domači znamki, saj so kupili 77 avtodomov in predelanih kombijev (vozila z oznako M1 SA – osebno specialno – bivalno) te znamke, kar je 4 več kot v letu 2018. Adria Mobil je tako zabeležila 20 odstotni tržni delež. Na drugem mestu sledijo avtodomi znamke Benimar, ki jih je bilo prodanih 40, ljubljanski prodajalec pa je zabeležil 10,4 odstotni tržni delež. Sledijo avtodomi Sun Living z 28 prodanimi enotami (tržni delež 7,3%), Rimor (25 enot in 6,5%), PLA (19 in 4,9%), Carthago (16 in 4,2%), Hymer (13 in 3,4%) ter preostali. Zanimivo je dejstvo, da je bilo lani v Sloveniji novih kar ducat VW Californij!
Malce težje je slediti prodaji predelanih kombijev, saj je statistika površna in pri nekaterih registracijah vpiše le bazno vozilo in ne blagovne znamke. Tako lahko zaključimo, da je bilo v letu 2019 novo registriranih 81 predelanih kombijev, od tega 18 Tourne Mobil, preostalih pa iz številk ne moremo razbrati. To pomeni, da imajo predelani kombiji na našem trgu 21 odstotni tržni delež.
PRODAJA NOVIH AVTODOMOV V SLOVENIJI V LETU 2019 (PRVIH 7)
DržavaŠtevilo prodanih Tržni delež (%)
Adria7720
Benimar4010,4
Sun Living287,3
Rimor256,5
PLA194,9
Carthago164,2
Hymer133,4
NAJBOLJ PRILJUBLJENE NOVE POČITNIŠKE PRIKOLICE
Tudi med počitniškimi prikolicami Adria Mobil drži prvo mesto. Prodanih je bilo 59 enot, kar je domačemu proizvajalcu prineslo prvo mesto s 45-odstotnim tržnim deležem. Sledijo Hobby z 20 prodanimi prikolicami (15-odstotni tržni delež), Weinsberg s 17 enotami (13%), Bürstner (9 enot, 7%), Knaus (8, 6%) in Dethleffs (7 in 5%), ostali pa so si razdelili drobtinice s prodajo le nekaj enot.
Skupaj je bilo prvič registriranih 131 novih počitniških prikolic.
PRODAJA NOVIH POČITNIŠKIH PRIKOLIC V SLOVENIJI V LETU 2019 (PRVIH 6)
DržavaŠtevilo prodanih Tržni delež (%)
Adria5945
Hobby2015
Weinsberg1713
Bürstner97
Knaus86
Dethleffs75
ZAKLJUČEK
V letu 2019 smo Slovenci na novo registrirali 385 novih avtodomov in 131 počitniških prikolic.
Zelo živahno je bilo tudi dogajanje na domačem trgu rabljenih počitniških vozil, saj je lastnike zamenjalo lepo število vozil. Navdušujoča pa je tudi pestrost ponudbe rabljenih vozil. Če smo še pred desetimi leti pogledovali v tujino po rabljenih vozilih, je ponudba pri nas danes že tako bogata, da skorajda vsakdo najde nekaj za svoj okus, potrebe in globino žepa.
Največjo rast v letu 2019 je bila v aprilu, ko je bilo prodanih 100 novih avtodomov in 37 novih počitniških prikolic.