23. april, 2024
Adria Mobil je pred nekaj več kot poldrugim desetletjem predstavila blagovno znamko Sun Living za vse tiste, ki prvič vstopajo v svet avtodomarstva. Z leti je znamka prerasla prvotno poslanstvo, v novi izdaji pa je (prvič) tudi znanilka novih trendov. Novi Sun Living ni samo najboljši Sun Living do sedaj, novi Sun Living postavlja nove standarde v vstopnem razredu avtodomov, prečko pa je tekmecem postavil precej visoko.
Pred razvojno ekipo Sun Livinga ni bila lahka naloga: »stari« Sun Living se je dobro prodajal, pa tudi sam izgled je bil med sodobnejšimi na trgu. V »poplavi« cenovno dostopnih avtodomov je bil Sun Living vedno samosvoj, saj je eden redkih, ki je povsem samostojna znamka s svojo tehnično in oblikovno zasnovo. Takšen ostaja tudi v prihodnje.
DVE OSNOVNI VOZILI
Novi Sun Living se odslej pelje na dveh različnih osnovnih vozilih. Obeh preverjenih in že v osnovi bogato opremljenih.Velika novost je uvedba Forda Transit kot »druge« osnove, ki pa bi pri mnogih kupcih lahko bila prva izbira.
Na predstavitvi Sun Livingov sezone 2025 smo se z besedo prvič srečali kar nekajkrat. Tako smo med drugim prvič uzrli novega Fiata Ducato, ki se v sezono 2025 pelje s spremenjenim prednjim delom in veliko več novostmi, ki so skrite pod kovinskim oklepom. Na voljo je z 2,2-litrskim turbodizelskim agregatom s 140 in 177 »konjskimi« močmi, možnostjo ročnega ali samodejnega menjalnika in v dveh izvedbah nosilnosti: light (3,5 tone) ter heavy (4,25 oziroma 4,4 tone).
Bogat je tudi spisek serijske opreme: ročna motorna klimatska naprava, tempomat in omejevalnik hitrosti, električno pomična in ogrevana ogledala, pokrovi koles, 60-litrski rezervoar za gorivo in pnevmatike prilagojene počitniškim vozilom. Oprema je enaka tako pri avtodomih serij A in S kot tudi pri vanih (predelanih kombijih) serije V.
Kupci lahko ob naročilu vozila izbirajo še med dodatno opremo, na primer paketi Lounge Pack (ta prinaša samodejno klimatsko napravo, brezstični polnilec telefona ter digitalne merilnike), Media Pack (vzvratna kamera in boljši audio sistem xZEnt), Media Nav Pack in Lounge Pack z imenitnim 10-palčnim radiem Fiat uConnect. Za varnost pri vožnji bosta poskrbela paketa Pack Safety in Pack Autonomous Driver. Za še imenitnejši izgled vašega avtodoma bo poskrbel paket v karoserijo pobarvanega odbijača z meglenkama, za boljšo vidljivost ponoči pa Full LED žarometa.
Za športnejši videz bodo poskrbela lita 16-palčna platišča v treh izvedbah, vsakič v kombinaciji brušenega aluminija in sijoče črne barve, da bo vaš Sun Living izstopal in belega povprečja pa Fiatovi kabini v sivi (Expedition Grey) ali črni metalik barvi.
Ford Transit zadnji generacije je všečen in precej avtomotivni kombi, ki razvaja z avtomobilskim udobjem in z veliko opreme. Novi Transit je povezan kot še nikoli: 12-palčni zaslon na armaturni plošči s Fordovo komunikacijo SYNC 4 je s svetom povezan preko modema v tehnologiji 5G.
Na voljo je v dve izvedbah podvozja (light in heavy), ter z dvema izvedbama dvolitrskega turbodizla – s 130 in 165 »konji«. Šibkejši Fordov agregat ponuja v primerjavi s Fiatovim nekaj več navora (385 Nm namesto 350), medtem ko pri močnejši različici prednjači Fiat s kar 450 Nm (Ford 405). Na voljo sta šeststopenjski ročni in osemstopenjski samodejni menjalnik.
Potnike že v osnovni opremi hladi samodejna klimatska naprava, bogata onsovna oprema pa ponuja že prej omenjeni sistem SYNC 4, navigacijo (samo modeli na osnovi 41H), 4 zvočnike in anteno, zatemnjeno vetrobransko steklo, ogrevani in električno pomični ogledali, tempomat in omejevalnik hitrosti, električno ročno zavoro, samodejne dolge luči in dežni senzor, ogrevan vetrobran (serijsko samo pri 41H) in opozorilo pri vožnji v napačno smer. Kupci lahko posežejo še po paketih Dat Pack 11 (ki je standarden pri modelu Transit 35L) in Dat Pack 15 (opcijsko pri 35L in serijsko pri 41H) ter Camper Premium Pack z zaklepajoč predalom za rokavice (pred sopotnikom), notranjostjo Accent Pack, izboljšanima žarometoma, obarvanim odbijačem in stranskima zaščitama v barvi karoserije. Ko smo ravno pri teh: kupci lahko izbirajo med belo (Frozen White), sivo (Grey Matter) in černo (Abate Black).
POMLAJENA ZUNANJOST
Bivalnik tehnično in oblikovno sledi predhodniku, največja novost pa je zagotovo povsem nova grafična podoba, ki je »čistejša« in imenitnejša. Živo modro barvo je nadomestila temnejša, ki je nedvomno elegantnejša. Le delček linije ostaja zvest Sun Livingovi svetlo modri tradiciji. Grafika je pri vozilih z obarvano voznikovo kabino prilagojena. To se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer z opremskim paketom Edition izziva nekatere neposredne tekmece.
Pri tehniki gradnje izpostavimo dve veliki novosti: dno bivalnika je odslej zaščiteno s poliestrsko plastjo, ki preprečuje vdor vodi, vsi avtodomi (razen predelanih kombijev) pa imajo odslej okna z okvirjem Dometic S4. Tudi vse strešne line so Dometicove, linije Heki (od Micro do Midi).
Zapirala servisnih vrat (garaža) so nova in omogočajo preprostejše rokovanje pri odpiranju. Nenazadnje pa ne smemo pozabiti na povsem na novo oblikovan zadnji odbijač z LED lučmi, ki so del črne površine. Tudi nosilec registrske tablice, ki vizualno deluje kot difuzor, je v črni barvi.
VELIKO VEČ JE NOVEGA ZNOTRAJ
Veliko več novega kot zunaj, pa je znotraj bivalnikov. Seriji predelanih kombijev in kompaktov V in C ter nekateri modeli avtodomov (S 75 C, A 60 SP in A 75 DP) ostajajo izključno na osnovi Fiata Ducato.
Največja novost so nedvomno avtodomi na osnovi Forda Transit, a novih je tudi nekaj notranjih razporeditev, začenši s Sun Living S 72 SP. Gre za polintegrirani model s prečno postavljeno, kar 160 centimetrov široko zakonsko posteljo v zadku, ločeno kopalnico in štirimi garderobnimi omarami v spalnici, kotno kuhinjo in velikim salonom. Na voljo je tako na osnovi Fiata Ducato kot tudi Forda Transit. Enak tloris, a s spalnim nadstreškom je v izvedbi A 72 SP na voljo na osnovi Forda Transit. Model A 70 DK pa je na voljo samo na osnovi Forda Transit – gre za družinam (in oddajanju v najem) namenjen avtodom s pogradom zadaj, kompaktno, a presenetljivo prostorno kopalnico in velikim dnevnim prostorom z dvojno dineto in velikim kavčem ob desni strani.
Kot človeka, ki ceni tehnološko dovršenost, sta me navdušili vgradnja kompresorskih hladilnikov (!) in povezljivosti Adria Mach z novim, sodobnim kontrolnim modulom in kontrolko Truma CP Plus. Bivalno baterijo so prestavili pod sovoznikov sedež, električna oprema pa je preprosto dosegljiva pod sedežno klopjo. Kompaktna kopalnica je doživela temeljito prenovo in je sedaj prostornejša, velika je tudi kabina za prhanje, ki ima vedno čvrsta vrata iz umetne mase. Iz umetne mase je tudi zložljivi umivalnik ob steni.
Nova potopna črpalka omogoča pritisk do 2,1 bara. Še tole: namesto ročnega izpusta odpadne vode ponuja novi Sun Living v serijski opremi električni ventil, s katerim upravljate kar iz udobja avtodoma. Ogrevali se boste lahko na plin ali dizel (izbira ob nakupu med klasično Trumo Combi ali izvedbo D).
Če sam cenim tehnološko opremo, pa bo nežnejši spol zagotovo zanimala izbira oblazinjenja in barv. Notranjost je povsem prenovljena, sodobnejša in očem prijetnejša. Svetle površine pohištva dopolnjujejo črne površine in črna zapirala predalov, omaric ter rozet ogrevanja, piko na i pa dodajo še svetla vrata visečih omaric. Z novimi barvnimi kombinacijami se je Sun Living dvignil nad tekmece in z videzom približal matični znamki. Kupci lahko izbirajo še vedno izbirajo med oblazinjenji z imeni junakinj priljubljene televizijske serije iz devetdesetih let: Monica vaš interier obarva v bolj živih tonih vijolične in turkizne, Rachel pa nekoliko bolj umirjenih barvnih kombinacijah. Na voljo so tri kombinacije pohištva in oblazinjenja: Gavin in Leo sta novi, Joey pa je poznan že dlje časa.
BOGAT SEZNAM DODATNE OPREME
Poleg serijske opreme, ki vašega Sun Livinga že prav lepo opremi, pa je najzahtevnejšim kupcem na voljo še nekaj dodatne opreme. Z njo boste svoje vozilo tehnično izboljšali ali pa mu dodali nekaj dodatnih »funkcij«. Eno takšnih je zračno vzmetenje zadnje osi, s katerim dvignete nosilnost zadnje osi (lahko tudi največjo dovoljeno maso vozila) in izboljšate vozne lastnosti vašega avtodoma. Če vas bo v vašem avtodomu kdaj prespalo več kot je urejenih ležišč, si lahko omislite napihljivo ležišče, ki omogoča spanje v salonu – posebej oblikovana vzmetnica, ki se napihne v le nekaj minutah »poveže« sedežno klop in površino mize s prednjema sedežema (ko sta le-ta obrnjena v smeri salona).
Luggage organizer so razvili pri Sun Livingu, gre pa za praktične stene z žepi, ki jih lahko poljubno obešamo znotraj bivalnika na posebej za to prirejena obešala in vrata garaže ter mrežo, ki zagotavlja, da večji kosi prtljage (na primer miza in stoli) ne »leti« po garaži.
Odličen je tudi novi nosilec koles, ki vaše kolo čvrsto prime »za vilico« (odstraniti je treba prednje kolo) in poskrbi, da se kolo ne premika po garaži.
Na voljo je pri naslednjih modelih Sun Living: A 72SL, A 75SL, A 75SP, S 70SL, S 72SP, S 72DL, S 75SLin C 65SL.
Kupci predelanih kombijev serije V si lahko omislijo še dvižno streho, ki ponuja dve dodatnih ležišči visoko med oblaki.
PONUDBA SUN LIVING SEZONE 2025
Na koncu si oglejmo še ponudbo blagovne znamke Sun Living. Ta v štirih modelnih serijah ponuja skupaj 18 modelov, med katerimi jih je kar sedmerica na voljo na obeh osnovah, tako na Fiatu Ducato kot tudi Fordu Transit.
Serija V ponuja pet modelov, vse na podvozju Fiat Ducato:
- 55 SP
- 60 SP
- 60 SP Family
- 65 SL
- 65 XL
Serija kompaktnih avtodomov C ponuja dva modela, tudi ta izključno na osnovi Fiata Ducato:
- C 60 SP
- C 65 SL
Sledi serija polintegrircev S, ki ponuja modele na obeh osnovah (razen 75 SC):
- S 70 SL
- S 72 DL
- S 72 DC
- S 72 SC
- S 75 SL
- S 75 SC (samo na Fiatu Ducato)
Najvišja je serija A, kjer se pelje pet različnih avtodomov s spalnim nadstreškom:
- A 60 SP (FD)
- A 72 SP (FT)
- A 70 DK (obe osnovi)
- A 75 DP (FD)
- A 75 SL (obe osnovi)