Leta 1950 sta dva zagnana dopustnika v eni od deževnih noči na počitnicah prišla na genialno idejo – namesto spanja v šotoru, kjer naju moči dež, bi bilo mnogo bolj udobno spanje pod trdno streho. Nastala je prva počitniška prikolica Falter I., gospoda Austermann in Hartmann pa sta začela uspešno poslovno pot, rezultat katere je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja nastalo podjetje LMC. Preizkusili smo polintgrirani model Cruiser Comfort T 692.
V sezoni 2020, ki se je pravkar pričela, so nekoliko prevetrili ponudbo avtodomov in počitniških prikolic. Preizkušeni model letnika 2019 je tako v novi sezoni del serije Comfort, a se v sami opremljenosti, izgledu, predvsem pa tehnološkem smislu skorajda ne loči od novincev.
Kupci počitniških prikolic lahko tako izbirajo med petimi modelnimi serijami: Sassino, Style, Style Lift, Vivo in Musica. Z vidika družinskega počitnikovanja je nedvomno zelo zanimiva serija Style Lift, ki ponuja dva modela z dvižno posteljo nad salonom. Počitniške prikolice LMC v Sloveniji zastopa in prodaja podjetje Aretta d.o.o. iz Ločice ob Savinji.
Avtodomi, ki jih prodaja ljubljanski Avtocenter Martin Stipič s.p., pa so na voljo v štirih modelnih serijah, treh »rednih« in eni posebni, imenovani »Grey Selection«.
Serija Element nima za LMC značilnih zaobljenih linij vrhov stranic, ponuja pa štiri modele. T 608 in T 668 G sta dolga 699 centimetrov; prvi ponuja sredinsko posteljo z ločeno kopalnico, drugi ločeni ležišči in enovito kopalnico. T 748 in T 758 G pa sta dolga 741 centimetrov. Prvi ima v spalnici centralno posteljo, drugi ločeni ležišči. Kopalnici sta ločeni.
Serijo Comfort TI podrobneje predstavljamo v naslednjem odstavku, zato »preskočimo« na integrirce. Teh je v seriji Comfort I pet, prva dva sta krajša od sedmih metrov, trije pa dolgi skoraj sedem metrov in pol: I 675 G ima ločeni ležišči z enovito kopalnico, I 695 (predstavili smo ga v majski številki revije) ponuja centralno posteljo in ločeno kopalnico, I 735 G ločeni ležišči in prav tako ločeno kopalnico, I 745 centralno ležišče in ločeno kopalnico, I 755 pa ob vsem v prejšnjem modelu naštetem še nasproti si ležeči sedežni klopi.
Posebna serija Grey Selection 150 bo na voljo le na nekaterih trgih, ponuja pa en, preverjen polintegrirani model z elegantno sivo nadgradnjo in bogato opremo.
TEHNOLOGIJA LLT
Vsi produkti proizvajalca iz Sassenberga se pohvalijo s kar ducat leti jamstva na vodotesnost, pogledu na bok vozila pa vam bo zagotovo vzbudila pozornost oznaka LLT, ki označuje Long Life Technology. Škoda, ki jo povzročita vlaga in vdor vode v notranjost, je velikokrat visoka, saj so popravila zahtevna, dolgotrajna in, ko je vozilo nekoliko starejše, tudi ekonomsko slabo upravičena. Tehnologija LLT preprečuje prav to – s pomočjo konstrukcije brez lesa in materiali, ki so manj občutljivi na zunanje vplive. Seveda pa jamstvo velja le ob rednih pregledih vodotesnosti pri pooblaščenem serviserju!
SERIJA COMFORT TI
Serija Comfort TI v sezoni 2020 ponuja peterico polintegriranih avtodomov na osnovi Fiata Ducato s prenovljenimi motorji, prav vsi pa imajo največjo dovoljeno maso postavljeno pri magičnih 3,5 tone.
Najkrajši je model I 672 G z ločenima ležiščema v zadku in kuhinjo v obliki črke L. Tu je salon brez dodatnega sedeža ob desnem boku. Nekoliko daljši in za slovenski trg tudi neobičajen je model 712, ki je do vzglavij ločenih ležišč zelo podoben modelu 672 G, a ima v zadku veliko kopalnico z ločenim tušem in manjšim prtljažnim prostorom. Ta notranja postavitev je zelo priljubljena pri Francozih. Modela 732 in 732 G se ločita le v prostornosti garaže pod ločenima ležiščema, model 752, ki je najdaljši med vsemi, pa ponuja veliko spalnico s centralnim ležiščem, ločeno kopalnico in salon z nasproti si postavljenima kavčema.
Preizkušeni model Cruiser Comfort TI 692 na žalost ni dobil naslednika, a med vsemi zgoraj naštetimi izstopa s prostornostjo na vsega 699 centimetrih dolžine.
FIAT DUCATO
699 centimetrov dolgi TI 692 se vozi na Ducatovi šasiji z nizkim podom in medosno razdaljo 4035 milimetrov, kolesa so serijsko 16-palčna, za doplačilo pa obuta v imenitna Fiatova lita platišča. Volanski obroč in prestavna ročica sta oblečena v usnje (doplačilo), za odlično počutje poskrbita še v oblazinjenje bivalnega dela oblečena sedeža, ki sta sicer Fiatova, a nekoliko oplemenitena. Naslonjali za roke sta prav tako oblečeni v usnje (oziroma imitacijo le-tega) in odporni na obrabo in umazanijo. V preizkusnem vozilu je klimo uravnavala avtomatika, kakovostni radijski sprejemnik z odlično vzvratno kamero pa je bil vgrajen naknadno.
Vožnja s centimeter od sedmih metrov dolgim vozilom je v veselje tako vozniku, ki bo užival v stabilnosti vozila (to so dosegli z dobro razporeditvijo teže), kot tudi potnikom, saj pohištvo skorajda ne oddaja zvokov med vožnjo. Tudi sedenje na sedežni klopi je udobno, oblazinjenje pa prijetno na otip. Še subjektivna pripomba: izvedba oblazinjenja tako v voznikovi kabini kot v bivalnem delu je za ta cenovni razred zelo imenitna, vsi šivi brezhibni.
TEHNIČNA OPREMLJENOST
Podjetje LMC povsem v skladu s trendi 21. stoletja ponuja popolno povezljivost vašega počitniškega vozila znamke LMC z vašimi pametnimi napravami preko aplikacije LMConnect za počitniške prikolice in iBus Connect za avtodome. Preko aplikacije ima lastnik počitniškega vozila LMC popoln nadzor nad vsemi vitalnimi tehničnimi sistemi vgrajenimi v vozilo.
Avtodomi LMC se ponašajo z zgradbo brez lesa (LLT), kar pomeni, da si podjetje lažje privošči ducat let jamstva na vodotesnost. Stene in strop iz sendviča iz Gfk, čvrste izolacije in vezane plošče so debele 34 milimetrov, pod, ki je spodaj oblečen v vremensko in mehansko manj občutljiv Gfk, pa 41 milimetrov. Kasetna okna, teh je četverica, so znamke Polyvision in izstavljiva. Tudi strešne line so kakovostne. Mini Hekiji poskrbijo za svetlobo nad dvižnim ležiščem in v spalnici, nad kuhinjo je veliki panoramski Midi Heki, v kopalnici pa sta dve manjši lini velikosti 28 x 28 centimetrov.
Na levem boku se pod klopjo salona nahaja tehnični predal vozila, kjer so zbrani nekateri vitalni deli vozila – odprtina rezervoarja za čisto vodo, priklop na električno omrežje in ventil vodovodnega sistema, poleg pa je nameščen tudi grelec Truma Combi 6.
BIVALNIK
699 centimetrov dolžine dandanes pomeni dokaj kompaktno mero, a v resnici se lahko s pravo mero oblikovanja zagotoviti prostornost in udobje za vso posadko. Tudi v primeru Cruiserja Comfort TI 692 je tako: vozilo po vsej dolžini bivalnega dela (izvzemši voznikovo kabino) znotraj široko 218 centimetrov. Voznikovo kabino, tudi veliko panoramsko okno nad njo, zastremo s plisiranimi senčili, dovolj svetil pa poskrbi, da je tudi zvečer prijetno svetlo. Še posebej prijetne so Dometicove svetilke na tirnicah, ki jih lahko selimo po vozilu in z njimi osvetljujemo tam, kjer trenutno potrebujemo svetlobo. Omizje okrog dovolj velike jedilne mize, ki je pomična v vse smeri, sestoji iz klopi v obliki črke L, manjšega foteljčka in vrtljivih sedežev. Vsi so oblazinjeni v imenitno temno blago, prijetno za sedenje. Jedilna miza ima zelo čvrsto nogo. Pod dvižno posteljo je nekoliko nižji strop, a ostaja še vedno dovolj prostora za nemoten prehod tudi višjih oseb, ker je pod raven. Pod posteljo so obešene tri velike omarice.
KUHINJSKI KOT
Kuhinja je nameščena za dnevnim prostorom, oblikovana pa je v obliki črke L. Kuhinjski pult je dovolj prostoren za udobno kuhanje. Stranske stene in gornji del vrat visečih omaric so v temnem lesu, ostalo, vključno s predali, v kremnem odtenku. Ročaji in nekatere podrobnosti so kromirani. Korito je okroglo, s steklenim pokrovom, in velikim premerom. Kuhalnik ima tri gorilnike, od katerih je levi večjega premera (tudi za velike »piskre«), desna dva pa manjša. Pokrov je deljen, kar še poveča uporabnost delovne površine. Zagon je električen, serijska je prezračevalna napa, ki poleg velikega stenskega okna in panoramskega strešnega okna nad kuhinjo poskrbi za prezračevanje. Hladilnik kompaktnih mer in s prostornino 140 litrov so postavili nasproti kuhinje, nad njim je velika odprta polica, ob kateri sta kontrolki avtodoma in ogrevanja Truma, nadvse uporabna pa je ob postanki, ko lahko na njej odlagamo večjo količino »krame, ki mora biti vedno pri rokah«.
LOČENA KOPALNICA
Kopalnica je ločena. Na desnem boku so postavili kopalnico s straniščem in umivalnikom, ki ju od preostalega prostora v spalnici ločimo z lamelnimi vrati. Pod umivalnikom, ki je dovolj velik za udobno umivanje, so dodali omarico z nosilno košarico za toaletni papir, še ena, a bolj plitva, je na steni za straniščem.
Kabina za prhanje je na levem boku in prav tako opremljena z lamelnimi vrati. Vanjo se ob steni zajeda blatniški koš zadnjega levega kolesa, a izboklina ni preveč moteča.
Pohvaliti moramo sedenje na stranišču, saj je le-to vgrajeno na višini, ki jo je predvidel proizvajalec. Kopalnica in kabina za prhanje imata na stropu manjši lini velikosti 28 x 28 centimetrov za prezračevanje.
LASTNIŠKA SPALNICA
V zadku vozila so za ločeno kopalnico uredili veliko spalnico, ki se ponaša z dvema stenskima oknoma ter strešno lino. Prostor je od dnevnega dela ločen z drsnimi vrati. Tudi ko je postelja povsem »raztegnjena«, je ob vznožju dovolj prostora za prehod, saj se oba prostora, tako kopalnica kot tudi kabina za prhanje, zapirata z lamelnimi vrati, ki jih ob neuporabi lahko povsem umaknemo. Ležišče meri 140 x 190 centimetrov, ker je po višini nastavljivo pa ob prazni garaži ponuja prav preprost dostop. Nanj se lahko »zavalimo« že v prednjem koncu – ko je postelja v najvišjem položaju, pa bo treba do ležišča po stopnicah ob straneh. Ob straneh sta dve veliki garderobni omari, dodaten skladiščni prostor je pod ležiščem. Ob dvigu ležišča lahko dostopamo tudi do garaže, kar pomeni, da nam v primeru slabega vremena (ali zaradi katerega drugega razloga, denimo parkiranja na avtocestnih postajališčih) ne bo treba iz vozila.
DVIŽNO LEŽIŠČE
V prednjem delu so namestili veliko dvižno ležišče, ki ga premika elektrika (sistem proizvajalca Project2000). Veliko je 199 x 132/125 centimetrov in opremljeno z varovalnimi mrežami. Nad njim je okno velikosti 40 x 40 centimetrov. Do njega dostopamo po lestvi, ki je shranjena v enem od talnih predalov v vozilu.
GARAŽA
Garaža v zadku ponuja dovolj prostora za prevoz nekaj koles in dopustniške opreme. Posteljo po višini pomikamo ročno, s pomočjo ročice in polža. Serijsko so dodali letve z očesci za pritrditev tovora, navdušijo police ob prednji steni in sistem zapiranja vrat (obe sta enako veliki – 85 x 110 centimetrov) z eno kljuko.