Adria Compact Max je prvi Adrijin avtodom na osnovi Volkswagna Crafter, z njim pa pri Adrii širijo ponudbo kompaktnih polintegrircev. Prototip smo si lahko ogledali spomladi na predstavitvi sezone 2025 v marini Portorož, zdaj pa smo se na daljšem testu, na katerem smo prevozili skoraj 3000 kilometrov, prepričali, da je novi Compact Max najboljši kompaktni avtodom novomeške Adrie Mobil. Izmed trojice modelov, SP, SL in DL, se je z nami družil Adria Compact Max SP.
Kompaktni polintegrirci so prijetni sopotniki: preprosti za vožnjo, agilni, a prostornejši od predelanih kombijev. To so že kmalu spoznali pri dolenjski Adrii Mobil, kjer že več kot desetletje in pol ponujajo modelno linijo Compact. Nova linija Max nadomešča serijo Supreme, na voljo pa so trije model: najkrajši je Compact Max SP s šestimi metri in pol dolžine ter s prečno dvojno posteljo v zadku, Compact Max SL z ločenima ležiščema je dolg sedem metrov, DL s prav tako ločenima ležiščema in salonom z vzdolžnima klopema pa 7,30. Vsi trije avtodomi so široki kompaktnih 217 centimetrov.
BOGATA SERIJSKA OPREMA
Serijsko so avtodomi Compact Max opremljeni s kasetnimi okni in odeti v srebrni plašč, ki poudarja eleganco. Tudi znotraj je podobno – bela vratca omaric, temni odtenki lesa in temna tla poskrbijo za močne kontraste. Kuhinja glede na model ponuja 70- ali 90-litrski kompresorski hladilnik, opcijsko je na voljo tudi večji, 157-litrski. Za ogrevanje vedno skrbi Truma Combi Diesel. Čiste vode je 100 litrov, rezervoar odpadne vode pa ima elektromagnetni ventil in omogoča izpust kar iz udobja voznikove kabine. Tudi Compact Max ima dodan servisni predal za priklop zunanjega električnega omrežja, kamor lahko pospravite tudi 25 metrov električnega kabla.
Aplikacija Adria MACH uporabnikom omogoča upravljanje ključnih funkcij vozila. Možnost MACH Plus ponuja lokalni in daljinski nadzor ter dostop do interaktivnih uporabniških priročnikov, potovalnih informacij in funkcij mobilne pisarne s pomočjo telefona ali tablice.
V osnovni izvedbi vozilo poganja 2-litrski turbodizel s 140 »konji«, za doplačilo pa si lahko omislite tudi 177 »konjev« in DSG menjalnik.
VOLKSWAGEN CRAFTER
Za osnovo služi Volkswagen Crafter, ljudski kombi, ki pa je precej dobro založen s serijsko opremo. Pod motornim pokrovom se lahko vrti eden od štirih turbo dizelskih motorjev, pri Adrii Mobil pa nudijo le najmočnejši motorni izvedbi. Sicer gre za štirivaljnike, vse s prostornino dveh litrov in moči od 75 (102 KM), preko 90 (122 KM) in 103 (140 KM), do največ 130 kilovatov (177 KM) ter z navorom med 300 in 410 Nm. Odvisno od motorne izvedenke lahko izbirate še med klasičnim šest stopenjskim ročnim ali osem stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG.
Volkswagen Crafter je bogato založen z asistenčnimi sistemi, kar osemnajst jih je, med drugimi si lahko omislite prilagodljiv radarski tempomat ACC, opozorilo na vozilo v mrtvem kotu in pred nenamerno zapustitvijo voznega pasu, ne manjkata niti sistem preprečevanja naletov z možnostjo samodejnega zaviranja v sili in branje prometnih znakov, ki prebranih znakov z omejitvami izpiše na prikazovalniku pred voznikom. Testni avtodom je imel celo ogrevanje volanskega obroča, kar v svoji 15-letni karieri novinarja pri avtodomih, ki sem jih testiral, še nisem zasledil. Zahvaljujoč elektromehanskemu servovolanu avtodom na avtocesti samodejno drži vozilo znotraj prometnega pasu, po potrebi pa tudi rahlo zavija in popravlja položaj na cesti. Rezultat je spočit voznik tudi na poti s Krasa v Düsseldorf preko Nizozemske po prevoženih 1400 kilometrih.
OBČUTKI ZA VOLANOM
Že precej let sem domač v voznikovem okolju vozil koncerna Volkswagen AG, zato sem se za volanom počutil domače tisti trenutek, ko sem sedel na voznikov sedež. Vse je točno tam, kjer in kot sem navajen: stikala, merilniki, upravljala klimatske naprave. Še celo prestavna ročica odličnega menjalnika DSG je enaka. Serijski sedež Volkswagna Crafter omogoča ročno nastavitev naklona sedala in naslona ter višine sedeža, ter trdoto naslona. Naslonjali rok sta precej ozki, a udobni. Compact Max SP z vidika vozniške izkušnje ni prav nič »tovornjaški«, kot na primer uveljavljeni tekmeci, temveč se pelje izredno avtomobilsko.
Testni avtodom je poganjalo (skoraj razganjalo) 177 iskrih vrancev, za pomikanje med prestavnimi razmerji je poskrbela avtomatika DSG. Ta nežno pretika med prestavami, za bolj dinamično vožnjo pa ročico odsunemo proti sovozniku (v desno) in se poigramo z ročnim pomikanjem navzgor ali navzdol, a sem po tem čutil potrebo le med spusti prek prelazov in pri zaviranju na zaviralnem pasu avtoceste.
Kaj pa poraba goriva, boste vprašali? Okrog deset litrov na 100 prevoženih kilometrov, ob težji nogi pa zlahka tudi liter več.
POSTAVITEV SP JE VEDNO »KUL«
Kot rečeno je serija Adria Compact Max na voljo v treh izvedbah. Najkrajša, skorajda vanovska, izbira je model SP, ki je precej krajši od magičnih sedem metrov. Magičnih zaradi števila sedem, magičnih pa tudi zaradi plačevanja trajektov, kjer se cene med različnimi dolžinami precej razlikujejo. A še vedno je dovolj velik za dva.
Notranja širina okrog 210 centimetrov je dovolj za prostornost salona in tudi prehodov v avtodomu. Ker je avtodom kratek, v dolžino meri res kompaktnih šest metrov in pol, je tudi salon kompaktnejši, skorajda vanovski. Tako ni dodatnega sedeža ob desnem boku, a nič zato; ker je avtodom namenjen dvema, so dvojna klop širine dober meter in vrtljiva sedeža več kot dovolj za udobno posedanje. Mizica je vpeta v steno, morda nekaj centimetrov preozka, a se odkupi s podaljškom, ki mizno ploskev približa sovoznikovemu sedežu. Nad glavami sedečih sta viseči omarici (pogrešala sva police), nad voznikovo kabino (nad glavama sedečih na vrtljivih sedežih) pa dve stranski polici ter velika, zelo priročna polica iz umetne mase (del kabine Volkswagna Crafter). Za piko na i dobremu počutju so spredaj vgradili veliko panoramsko okno, ki ga je mogoče tudi odpreti.
Četudi je Compact Max imel za seboj že lepo število prevoženih kilometrov, sva bila, vsaj glede na stanje rešetk kuhalnika, prva, ki sva si v njem pripravila obed. Tako lahko zatrdiva, da je ergonomija kuhinje dobra, le kuhalnik bi lahko bil malenkost večj, da bi omogočal kuhanje v dveh loncih hkrati. A nič zato, kosila so vseeno šla v slast in tudi pomivanje posode v koritu pravokotne oblike je bilo zahvaljujoč visoko postavljeni pipi udobno. Serijsko ima Compact Max vgrajeno napo, plinska pečica je na seznamu dodatne opreme. Veliko stensko okno poskrbi za dodatno prezračevanje, lični okvir, ki ga obdaja, pa je lepo posredno osvetljen.
Pod pultom je pet predalom, zgornji levi ima celo dodatni predal za pribor, ki pa je brez vložka iz umetne mase ali lesenih pregrad. Vseeno pa me je navdušil. Preostali predali so dovolj globoki za shranjevanje posod (z izjemo večjih ponev, kjer je težava ročaj), krožnikov in zalog. Viseči omarici sta zaradi vgrajene mape manj prostorni. Kompresorski hladilnik Dometic z obojestranskim odpiranjem je v osnovi precej majhen, le 70 litrov prostornine ima, a ga lahko z doplačilom zamenjate za precej večjega. Tudi 157-litrskega!
Kompaktna kopalnica je dobro zasnovana, ker je kopalniški element premičen, pa tudi zelo preprosta za uporabo. Element, kjer je vgrajen lični umivalnik, se preprosto zavrti vstran, s tem pa nastane velika kabina za prhanje. Dodani sta dve omarici, ena nad in ena za straniščem, le+to pa je vgrajeno na za sedenje pravšnji višini. Kopalnico zapiramo z lamelnimi vrati.
Vsi modeli Compact Max imajo v spalnici dodane vzmetnice Luxe, ki počivajo na letvenem okvirju. Tako boste spali na udobnem ležišču. Svoje dodajo še okna (ob vzglavju in vznožju ter na strehi), očem prijetna posredna osvetlitev ter dve močni bralni lučki. Pozabili niso niti na vtičnico USB.
Res je, Compact Max SP je precej kratek. A nič zato, še vedno ima dovolj omar za dva! Pod hladilnikom je večja garderobna omara, pod posteljo sta s strani dve izvlečni košari (lahko za pijačo ali pa osebne potrebščine), pod posteljo je dodatna garderobna omara, ki se zajeda v garažo pod posteljo. Tudi v spalnici so viseče omarice, tako da, če le na poti ne potrebujete vsak dan troje novih oblačil, prostora zlepa ne bo zmanjkalo.
GARAŽ(IC)A
Pod posteljo je v zadku večji prtljažni prostor ali manjša garaža, kakor vzamete … Zaradi garderobne omare in plinskega boksa je prostornina nekoliko okrnjena, a še vedno je prostor dovolj velik za prevoz dveh koles (navadnih, ne električnih), mizice in dveh stolov. Vrata so dovolj velika za udobno nalaganje.